I´m hanging in there

Februari. Äntligen! Jag ska inte ljuga: januari var en utmaning. Alldeles för lite ledig tid (och tack vare fackförbundet Unionen ser det inte ut att bli en förbättring på jobbfronten förrän tidigast i april). Träningen har dock gått bra men förra lördagen sa kroppen ifrån och jag fick en rejäl förkylning.
 
Jag hann dock att attackera den i tid med diverse mediciner, annars hade jag varit sängliggande hela veckan. Jag har kunnat gå till jobbet (även om min röst påminner om Marianne Faithfulls) men det har inte blivit någon träning på en vecka. Min kropp längtar efter det nu. Jag ska gå ner till gymmet senare i eftermiddag och köra ett lätt pass för att komma igång igen.
 
Trots alla utmaningar som januari bjöd på så är jag ändå nöjd med resultaten i #100dagarsutmaningen. Jag har valt att prioritera den framför allt annat och märker skillnad på min kropp. Igår kväll visade TV6 "motivationsrullen" Terminator 2 och fortfarande idag blir jag alldeles hänförd när jag ser Linda Hamiltons grymma armar. Kanske var precis vad jag behövde se efter en veckas ofrivillig vila.
 
Sarah Connor - min kvinnliga förebild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0