Önskar mig läslusten tillbaka

Jag gick förbi Pocketshop igår på Arlanda och köpte två böcker som jag vill läsa. Hemma ligger redan flera böcker i "vill läsa"-högen (högarna) och jag håller fortfarande på med Ida Axelssons debut "Svart skugga". Den började jag med i slutet av november och hade planer på att skriva en recension om den långt innan jul. Utan av avslöja för mycket om "Svart skugga" kan jag berätta att den är väldigt spännande, välskriven och förtjänar verkligen att bli läst.
 
Men läslusten är borta (och det har ingenting med böckerna i sig att göra). Jag har svårt att koncentrera mig på texterna, svårt att följa med i handlingen och tar mig aldrig tid att sätta mig ner och läsa. Det blir ett kapitel här och där (oftast på bussen till och från jobbet - en resa på tolv minuter). Viljan finns. Men inte orken.
 
Jag saknar min läslust. Jag vill ha den tillbaka. Jag saknar att få försvinna in i den fiktiva världen och lämna verkligheten utanför en stund.
Min senaste recension av en bok gjordes i augusti. I nästan sex månader har läslusten varit borta.
 
Att få den tillbaka ligger högst upp på önskelistan 2014.
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0