Systrarna fortsätter imponera!

Att syskonparet Grebe/Träff kommit med en fjärde bok om psykologen Siri Bergman hade gått mig förbi. Jag blev mycket lycklig när jag upptäckte den härom dagen. Ännu lyckligare blev jag när jag började läsa boken för det här är deras hittills bästa.
 
I "Mannen utan hjärta" har Siri börjat jobba på polisens gärningsmannaprofilgrupp. Hon och de andra i gruppen ställs inför en rejäl utmaning då antikhandlaren och medieprofilen Jussi Ståhl hittas brutalt mördad i sitt hem på Södermalm.
 
Det är glädjande att systrarna bara blir bättre och bättre för varje bok (självklart rekommenderar jag även de tre första i serien). "Mannen utan hjärta" är verkligen en bladvändare. Jag har svårt att lägga den ifrån mig. Texten flyter så snyggt och intrigen är så proffsig uppbyggd.
Tempot är högre i den här boken än de tidigare och som läsare läser man varje kapitel med spänd förväntan. Jag längtar redan efter nästa bok!
 
BETYG: 4 av 5
 
Mannen utan hjärta
Bild lånad av Adlibris (adlibris, bokus, bokus, bokus, cdon, cdon)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0