Fredagspanelen om långsinthet och presenter

Morgonen började med ett svettigt och roligt spinningpass. Nu har jag fått i mig lite mat och duschat. Dags för veckans Fredagspanel:
 
1. OM DU FICK VARA NÅGON ANNAN EN DAG - VEM SKULLE DET DÅ VARA?
 
Jag är ganska nöjd med att vara den jag är. Oftast tror vi människor (i synnerhet svenskar med sin avundsjuka) att alla andra har det mycket bättre än oss själva. Vi har nog svårt att uppskatta det vi har.
 
2. VILKEN GREN I VINTER-OS SKULLE DU VILJA TÄVLA I?
 
Störtlopp! Det är en av de få sporter som jag bara kan se med ett öppet öga - jag tycker att det ser så läskigt ut och de åker skidor fortare än jag någonsin kört bil. Dessutom kan jag inte ens hålla balansen när jag åker längdskidor. Därför skulle jag vilja kunna tävla i störtlopp - vilken häftig sak att göra!
 
3. ÄR DU LÅNGSINT?
 
Både ja och nej. Oftast är jag ganska likgiltig när jag blivit sårad och går bara vidare. En del saker är helt enkelt inte värt att lägga ner energi på.
Men för cirka två månader sedan fick jag en käftsmäll av någon som var väldigt viktig för mig. Och jag blev förvånad över hur starkt jag reagerade på det. Jag var oförberedd på min ovilja att förlåta. Men jag har lärt mig en del om mig själv efter den händelsen.
 
4. NÄR GAV DU BORT EN PRESENT SENAST - OCH VARFÖR?
 
Jag älskar att ge bort presenter! Det är mycket roligare än att få själv. Den senaste presenten jag gav bort till någon (förutom julklappar alltså) var nog tyvärr till någon som aldrig riktigt uppskattade mig. Men jag lär mig!
 
5. HUR ÄRLIG ÄR DU EGENTLIGEN?
 
Tydligen alldeles för ärlig. Jag har upptäckt att det är väldigt sällan folk vill höra sanningen även om de ber om den. Ibland är det enklare och bara nicka och säga det folk vill höra istället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0