Fredagspanelen om skam och en perfekt ledig dag

Inledde fredagen - och min sista lediga dag för den här gången - med en powerwalk i solskenet och mina nyinköpta Asics (25% rabatt på Stadium till sista mars - då måste man passa på att köpa nya skor).
Snart ska jag iväg till gymmet för att köra ett spinningpass. Men först blir det veckans Fredagspanel:
 
1. NÄR SKÄMDES DU SENAST?
 
Två gånger under veckan som gått har jag skämts när jag läst tidningen. Första gången var när jag läste att 25% av eleverna i Malmö är "undervisningsbefriade" från sexualundervisning och simning. Då skämdes jag över vår politiska korrekthet. Har inte unga muslimska flickor samma rätt att få utbildning som vi andra när de bor i Sverige? Måste man verkligen tycka att det här är ok?
Andra gången var när jag läste att en kvinna dömts att betala skadestånd till en man som hon gett en örfil efter att han nypt henne i rumpan. Det är någonting allvarligt fel på det svenska rättsväsendet. Hade han nypt mig i rumpan utan mitt samtycke så hade han skitit ut framtänderna dagen efter.
 
2. VAD ÄR DIN MÅSTELISTA UNDER VÅREN?
 
Promenader och så mycket tid som möjligt ute i friska luften. Blomsterbuketter på köksbordet.
 
3. HUR SER EN PERFEKT SÖNDAGSMORGON UT FÖR DIG?
 
En perfekt ledig morgon börjar med en powerwalk, följs av en god och nyttig frukost och inga måsten på agendan.
 
4. VAD GÖR DU MÄR DU VILL ROA DIG ORDENTLIGT?
 
Umgås med människor som får mig att skratta.
 
5. VEM ÄR DIN NÄSTA VÄN?
 
Jesus. Han har visat sig vara ett obeskrivligt stort stöd de senaste åren. Vilken kille!


Mina nya träningsskor.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt ju!! :D Och ja jag skäms också när jag läser sånt!

2014-03-28 @ 14:57:06
URL: http://nattstad.se/sandoraa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0