Idéspruta åt Sigtuna kommun

På bilden ser ni utsikten från mitt köksfönster. På den öde tomten låg tidigare vår brandstation. Jag hade direkt insyn till brandmännens gym (ja, det var sorg här hemma när stationen skulle flyttas och sedan rivas).
 
Tre gånger har man försökt att sälja bostäder där. Det har inte lyckats eftersom de lägenheter som planerats på platsen hade en overkligt dålig planlösning (som nya lägenheter idag verkar ha: små, öppna planlösningar, inga förvaringsutrymmen men med två balkonger och minimala förråd inne i bostaden). De blev inte sålda.
 
Nu står tomten tom och övergiven. Den används inte till någonting. Inte ens extraparkering (vilket annars vore idealiskt).
 
Eftersom jag är mer än lovligt rastlös idag så sprudlar jag istället fullkomligt av bra idéer: här kanske Sigtuna kommun borde göra en fin park? Det verkar så meningslöst att bara låta tomten förfalla. Att inte göra någonting av den.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0