Det här med att träna regelbundet året om

Årets andra dag igår och jag önskade redan att mitt dygn hade fler timmar. Jag körde mitt andra spinningpass på en vecka. Det har blivit ett uppehåll från cykelsalen en längre tid mest beroende på att jag inte tyckte det var roligt längre. Istället har jag kört min konditionsträning på andra sätt på gymmet.
 
Men glädjen för spinning har börjat komma tillbaka. Så jag ska planera in två-tre klasser varje vecka under våren.
 
Jag var faktiskt en av de få människor som gick och tränade på nyårsdagen. Gymmet var helt folktomt. "Nyårslöftena" brukar inte komma igång med sin träning förrän dagen efter.
Det är en av anledningarna till att jag väljer att lägga min semester i januari. Lagom till jag kommer hem har de flesta redan brutit sina löften och det är inte så hysteriskt mycket folk som slåss om utrymmena.
 
Jag begriper inte grejen. Mitt råd är att träna regelbundet året om. Det ger resultat och effekt!


Gymmet på nyårsdagen. Årets skönaste dag att träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0