Godkänd semesterdeckare

Det har gått nästan sex år sedan jag läste en bok av Lars Bill Lundholm. Då var det "Gamla stan -morden". En bok som gav mig fruktansvärt motbjudande eftersmak i munnen (orsaken till detta kan ni läsa HÄR). Men eftersom hans tre första böcker om Axel Hake var riktigt bra - och med förhoppningen att man inte gör ett sådant klavertramp fler gånger i sin karriär - gav jag honom en chans till med den femte och senaste boken i serien: "Citymorden".
 
Boken inleds med att tre maskerade rånare genomför ett brutalt dåd i Stockholms tunnelbana. Två personer - föraren och en passagerare - mördas. De tre rånarna är unga flickor.
Kriminalkommissarie Axel Hake tar hand om fallet.
 
"Citymorden" är lättläst och underhållande. Den når inte riktigt upp i samma klass som de tre första böckerna i serien men den är idealisk som semesterdeckare. Tempot är högt, texten flyter på. Det är förmodligen ingen bok jag personligen kommer att lägga på minnet men den får klart godkänt i betyg.
 
BETYG: 3 av 5
 
Citymorden
Bild lånad av adlibris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0