Nya böcker istället för gamla skor

Nej, mina skor hade inte blivit inlämnade av någon snäll städare varken på crewrummet eller hittegodsavdelningen. Den jättegulliga killen som jag pratade med på hittegods gav mig rådet att maila in en beskrivning på skorna så att de kunde ha dem på bevakning (mycket serviceinriktad ung man), men både han och jag visste att de aldrig kommer att komma till rätta igen. Det är ju så mycket lättare att slänga ett par kvarglömda skor än att gå och lämna in dem.
Så mina skor finns inte mer. De är borta för evigt. Och enormt saknade.

Jag gick direkt och trösthandlade lite böcker på Pocketshop istället. Fast det kommer jag nog att få sluta med. En pocketbok kostar numera 75 kronor. Det är inte ekonomiskt försvarbart då man kan beställa samma böcker för halva priset på nätet.
Men idag var det ett nödfall. Jag behövde tröst.

Följande böcker blev det:

"Sighsten" av Sighsten Herrgård/Carl Otto Werkelid

En nyutgåva som kom ut första gången 1987. Sighsten Herrgård var - för er som inte minns honom - den första offentliga personen i Sverige som gick ut med att han hade AIDS. En mycket beundransvärd person.

"I de lugnaste vatten" och "I den innersta kretsen" av Viveca Sten

Kriminalromaner som utspelar sig i Sandhamn. Har ännu inte läst någonting av Sten så det ska bli riktigt spännande.

"Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein

Den har jag redan läst (läs min recension av boken HÄR) men den är så bra och så viktig att den förtjänar en plats i min bokhylla.




Kommentarer
Postat av: Netti

Så himla synd på bra skor......

O vad har hänt me priset på pocket???

2010-04-12 @ 18:53:36
Postat av: A-K

Jag bara måste läsa boken... Det är så rätt, många tror att man är galen bara för att man mår dåligt, känner ångest eller är deppad, men det kan hända alla.

2010-04-12 @ 20:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0